Acasă > Specii literare > Textul publicitar

Textul publicitar

Textul publicitar

       Textul publicitar aparține stilului publicistic și are funcția de a informa și a convinge. Presupune existența unui emițător activ și unui recertor pasiv. Strategiile de a convinge ale discursului publicitar se adresează atât rațiunii cât și afectului destinatarului.

La nivelul textului publicitar se urmăresc următoarele procedee persoasive:

  •     adresarea la persoana a II-a singular
  •     construcții exclamative  ex. „Pânda bună trece primejdiarea”
  •     interogații retorice ex. „Vrei un aparat ultra-sofisticat?  Simplu, ca buna ziua”
  •     stil telegrafic (lapidar)
  •     folosirea imperativelor ex. „Astăzi!”
  •     frecvența repetiților

La nivelul textului publicitar se întâlnesc și figuri de stil:

  • personificarea ex. „Pentru că FAX are grijă de tine”
  • hiperbola ex. „Am văzut râuri de ciocolată”
  • antiteza ex. „Iată un detergent ieftin și unul de foarte bună calitate”
  • oximoron ex. „Marele meu Tico”
  • metafora
  • comparația
  • jocul de cuvinte ex. „Pentru că ești unică, profită, cumpără UNICA”
  • paronimia ex. „Nu-ți pune pofta-n cui, puneți pofta-n pui”
Categorii:Specii literare
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: