Acasă > Stiluri funcționale > Stilul jurnalistic (publicistic)

Stilul jurnalistic (publicistic)

Stilul jurnalistic sau publicistic

          Stilul jurnalistic sau publicistic este caracteristic mass-media deoarece este destinat unui public eterogen, cu o pregătire profesională diferită sau cu diverse niveluri de cultură. Acest stil include o mare varietate de texte. Scopul pe care îl urmărește este unul de informare a publicului dar și de comentare a diverselor fapte de viață socială, de interes economic și politic pe înțelesul tuturor.

Trăsături caracteristice:

  • Utilizarea limbajului literar alături de utilizarea limbajului cotidian Amestecul de elemente ce provin din celelalte stiluri fucționale: administrativ, ștințific, beletristic (artistic) și colocvial
  • Varietatea și bogăția vocabularului determinat de diversitatea ariei tematice abordate
  • Folosirea unui limbaj accesibil determinat de varietatea publicului țintă căruia i se adresează
  • Utilizarea unor clișee lingvistice (București – micul Paris ; Brașov – orașul de sub Tâmpa)
  • Apeluri la procedee menite să capteze atenția cititorului cum ar fi: titluri, subtitluri incitante, utilizarea unor imagini și ilustrații grafice (culoarea)
  • Excluderea unor noțiuni ștințifice și explicații de strictă specialitate
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: